Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

Alekos Fasianos - Αλέκος Φασιανός




He studied violin at the Athens Conservatory and painting at the Athens School of Fine Arts in period 1956-1960 in the laboratory of John Morali . He studied ancient Greek vase painting and Byzantine iconography . He attended courses in lithography Ecole des beaux-arts of Paris , with scholarship from the French government (1962-1964) , close to Clairin and Dayez. In 1966 he settled in Paris , and since 1974 lives and works in Paris and Athens . Since 1959 , the year of his first solo show in Athens , has conducted more than seventy solo exhibitions in Athens , Thessaloniki , Paris , Munich , Tokyo , Hamburg , Zurich , Milan , Beirut , Stockholm , London and elsewhere . He participated in several group exhibitions and international events known worldwide. The Pheasant has also dealt with engraving , designing posters and scenography , passing mainly through the National Theatre of Athens ( USA Kafka directed by Alexis Solomos , 1975 , Helen of Euripides , 1976 , The Birds of Aristophanes , 1978 etc. ) . Undertook the illustration of several books , in Greece and abroad , known poets and writers . He has also published and own texts , prose and poetry. For all of his work have been shot four films for Greek and French TV , while circulating monographs listed in artistic production.
The characteristic style of Fasianos formed in the early 60s. Three key issues remained unchanged during the course of : man , nature , environment . The study of Greek culture and Dealing with the graphic arts and printmaking influenced his paintings . On The first compositions dominated by the figure of the officer , with the inflatable , red cheeks, fancy braid in uniform and evocative style caricature . Gradually the figures moving and acquire their own lives. Are pairs , filled the space, just touching each other whilst staying united design into a mass .

 
Σπούδασε βιολί στο Ωδείο Αθηνών και ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών το διάστημα 1956-1960 στο εργαστήριο του Γιάννη Μόραλη. Μελέτησε την αρχαία ελληνική αγγειογραφία και τη Βυζαντινή εικονογραφία. Παρακολούθησε μαθήματα λιθογραφίας στην Ecole des beaux-arts του Παρισιού, με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης (1962-1964), κοντά στους Clairin και Dayez. Το 1966 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι, ενώ από το 1974 ζει και εργάζεται στο Παρίσι και την Αθήνα. Από το 1959, χρονιά της πρώτης ατομικής του παρουσίασης στην Αθήνα, έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από εβδομήντα ατομικές εκθέσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Παρίσι, Μόναχο, Τόκυο, Αμβούργο, Ζυρίχη, Μιλάνο, Βηρυτό, Στοκχόλμη, Λονδίνο και αλλού. Συμμετείχε επανειλημμένα σε ομαδικές εκθέσεις και γνωστές διεθνείς διοργανώσεις ανά την υφήλιο. Ο Φασιανός ασχολήθηκε επίσης με τη χαρακτική, το σχεδιασμό αφισών, καθώς και τη σκηνογραφία, συνεργαζόμενος κυρίως με το Εθνικό Θέατρο Αθηνών (Αμερική του Κάφκα σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολωμού, 1975, Ελένη του Ευριπίδη, 1976, Όρνιθες του Αριστοφάνη, 1978 κ.ά.). Ανέλαβε την εικονογράφηση αρκετών βιβλίων, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, γνωστών ποιητών και συγγραφέων. Έχει επίσης εκδώσει και δικά του κείμενα, πεζά και ποιητικά. Για το σύνολο της δουλειάς του έχουν γυριστεί τέσσερις ταινίες για την ελληνική και τη γαλλική τηλεόραση, ενώ κυκλοφορούν μονογραφίες που αναφέρονται στην εικαστική παραγωγή του.

Το χαρακτηριστικό ύφος του Φασιανού διαμορφώνεται στις αρχές της δεκαετίας του '60. Τρία βασικά θέματα έμειναν αναλλοίωτα στη διάρκεια της πορείας του: άνθρωπος, φύση, περιβάλλον. Η σπουδή του ελληνικού πολιτισμού και η ενασχόληση με τις γραφικές τέχνες και τη χαρακτική επηρέασαν και το ζωγραφικό του έργο. Ο Στις πρώτες συνθέσεις του κυριαρχεί η μορφή του αξιωματικού, με τα φουσκωτά, κόκκινα μάγουλα, τα φανταχτερά σιρίτια στη στολή και το γελοιογραφικά υποβλητικό ύφος. Σταδιακά οι μορφές κινούνται και αποκτούν δική τους ζωή. Γίνονται ζεύγη, που γεμίζουν το χώρο, μόλις αγγίζοντας η μία την άλλη, μένοντας ωστόσο ενωμένες σχεδιαστικά σε μία μάζα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

728x90 new